Mein Schiff 1

Aluksen tiedot

  • Pituus 315 m, maksimileveys 36 m, paino 111 500 bruttotonnia
  • Kansia 15, matkustajahyttejä 1447 (80 % parvekkeellisia), miehistöhyttejä 635
  • Matkustajia 3132, miehistöä 1092
  • Varustamo: TUI Cruises
  • Telakka: Meyer Turku, Suomi
  • Kojan osuus: ilmastointijärjestelmien suunnittelu ja laitetoimitukset
  • Toimitusvuosi: 2018
  • Aluksen valmistuminen: kevät 2018
  • Sisaralukset: Mein Schiff 5 ja Mein Schiff 6  
  • Sarjan tulevat alukset: New Mein Schiff 2 (2019) ja Mein Schiff 7 (2023)

Koja Mein Schiff 1:ssa

Mein Schiff 1 on kolmas tämän sarjan TUI Cruisesin laiva, johon Koja toimittaa ilmastoinnin. Koja on vastannut Mein Schiff 1 -aluksen ilmastointijärjestelmien suunnittelusta ja laitetoimituksista Meyer Turun tilauksesta. Laitetoimitukset tehtiin vuoden 2018 aikana.

Future-ilmanvaihtokoneemme ovat huolellisen suunnittelun, jatkuvan laadunvalvonnan ja viimeisimmän tekniikan tulosta. Oma tuotekehityksemme ja tuotantomme mahdollistavat nykyaikaiset ratkaisut asiakastarpeiden mukaisesti.  

Mein Schiff 1 luovutettiin TUI Cruisesille keväällä 2018. Alus liikennöi kesän 2018 Välimerellä, minkä jälkeen risteilyt jatkuvat Kanarialla. 

Yhteistyö jatkuu sarjan seuraavissa risteilijöissä

Mein Schiff 1 -laivan suunnittelussa keskityttiin ympäristöystävällisyyteen ja alus on edeltäjäänsä Mein Schiff 6 -alusta 10 % energiatehokkaampi. Aluksen pää- ja lisämoottoreissa on omat katalysaattorit, jotka vähentävät typpidioksidipäästöjä.

Koja on toteuttanut ilmastointijärjestelmien suunnittelun ja laitetoimitukset myös sisaralus Mein Schiff 5 ja 6:een. Jatkamme yhteistyötä edelleen Meyer Turun kanssa risteilijäsarjan seuraavassa aluksessa. New Mein Schiff 2 -aluksen rakentaminen on aloitettu Meyer Turun telakalla lokakuussa 2017.

Lisäksi...

Mein Schiff 1 on kuntoilijan merellinen paratiisi, joka kutsuu viihtymään merivesille monipuolisilla palveluillaan. Tutustu aluksen palveluihin Cruisemapperista »

New Mein Schiff -alusten rakentamisessa huomioidaan erityisesti ympäristöystävällisyys, ja ratkaisuissa tullaan hyödyntämään alan viimeisintä tekniikkaa.
Lue lisää Meyer Turun sivuilta »